Darkont.cz a jeho cesta na vrchol

Tak jsem nad tím chvíli přemýšlel a rozhodl se, že tady na tomto svém blogu už nebudu vydávat a psát PR články o svém e-shopu Darkont.cz … vlastně je sem dávám jenom proto, abych měl na svůj e-shop dost zpětných odkazů. Problém je, že PR články vlastně nikoho nezajímají. Svět je tak přeplácán reklamou, že se ji lidi naučili ignorovat a učí se to i roboti vyhledávačů.

Ale začněme hezky od začátku. Před nějakým časem se mi úplně zastavily prodeje na mém e-shopu, kde nabízím stříbrné šperky, ocelové šperky a další věcí, respektive tyto prodeje se dostaly na bod mrazu. Jakožto rozený bojovník jsem se ale rozhodl, že to nenechám jen tak a že se pokusím e-shop znovu rozjet a nakopnout, aby fungoval.

Bohužel po prvotním zkoumání jsem došel k názoru, že to nebude cesta jednoduchá. Konkurence značně přibylo. Každý kamenný obchod s podobným sortimentem si otevřel internetový obchod, dovozci i velkoobchody si otevřely e-shopy s tímto zbožím. Prostě snad každý, kdo obchoduje na internetu, prodává skoro to samé, co já… Navíc vynakládají značné peníze i úsilí, aby byly vidět.

A na předních pozicích vyhledávače, myšleno tedy na první stránce, nás může být tak 10 až 15. Ovšem, chce tam být každý, takže je tam velká tlačenice a každý z konkurentů se snaží, aby se tam dostal. Kdo tam není, nevydělává. Já zjistil, že se na podstatná klíčová slova pohybuji třeba v Google cca na 6 až 7 stránce. Kdo tam zajde? Kdo si mě tam najde? Nikdo… a to je ta chyba a jeden z hlavních důvodů, proč e-shop nefunguje.

Samozřejmě lidi nechodí jen z vyhledávačů. Cest je spousta. Srovnávače cen, bannery, poptávkové servery, reklamní systémy – ale přeci jen, vyhledávače jsou to hlavní…

A tak již měsíc bojuji o to, uspět, dostat se výše, prodávat více. Zatím téměř bez úspěchu, jen jsem vynaložil poměrně dost prostředků firmám, které slibovaly, že moje pozice ve vyhledávačích zlepší a že díky umístění v různých katalogích mi zvednou poptávku. Byly to téměř vyhozené peníze oknem. Efekt se nedostavil.

To však neznamená, že to vzdám. Ještě ne. Naopak, pokusím se znovu to celé rozjet.

A o této cestě, jak se snažím dostat e-shop NAHORU, zde budu psát, takový malý seriál. Může to být pro některé z vás inspirace, co dělat, co má smysl a co nefunguje. Nebude to samozřejmě jen o vyhledávačích a pozicích v nich, chci vyzkoušet i jiné cesty, jak prodávat více, … Budu rád za vaše případné reakce.

1 komentář u „Darkont.cz a jeho cesta na vrchol

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *