V roce 2000 jsem měl mít jiné starosti, než programování. Ale okolnosti tomu chtěly, abych zrovna, když sem se měl učit na přijímačky na střední, jsem se nejvíce věnoval právě tvorbě her a programů. Prostě jsem si nějak v té době oblíbil vývojový nástroj Visual Basic a tvořil jednoduché hry a hříčky, abych si prubnul, co dovedu já a co mi vlastně ten majkrosoftí zázrak dovede stvořit.
No a tak jsem si vyzkoušel udělat jakousi jednoduchou počítačovou variantu, kdysi populární televizní soutěžní hry Videostop. I když popravdě řečeno, sem vlastně v té době asi ani neznal pravidla oné televizní soutěže. Jen sem měl v hlavě konečnou vizuální podobu soutěžní hry a pravidla si tak nějak vymyslel. A na základě toho poté stvořil tuto dávno již zapomenutou počítačovou gamesu jménem Kostkostop.
Tu jsem se vám zde rozhodl dnes ve svém (právě těžce popůlnočním) nostalgickém okénku představit a vlastně i nabídnout ke stažení a následnému vyzkoušení.
A o co že vlastně ve hře jde?
Je to jednoduché, ve třech polích se střídají náhodně puntíky jedna až šest, stejně tak jak jsou vyobrazeny například na hrací kostce. No a vy pomocí tlačítka stop musíte stihnout zastavit toto střídání ve chvíli, kdy dvě či tři zmíněná herní pole obsahují totožné hodnoty, tedy stejné množství puntíků. Nic více, nic méně. A to pořád dokola. Hra nabízí statistiku, kolikrát se vám povedlo trefit shodu hodnot jednotlivých herních polí.
Možná to zní složitě, ale věřte, že princip hry pochopíte během pár vteřin, pokud se ji rozhodnete spustit a hrát.
Kostkostop umožňuje také nastavit tvar puntíků, barvu a další věci. Dnes s odstupem času si myslím, že o to mi vlastně asi tenkrát při tvorbě hry šlo nejvíce – naučit se pracovat s nastavením grafických objektů, z nichž jsou tvořeny puntíky a uložení tohoto nastavení… 🙂
Pokud by jste měli zájem si tento můj pravěký počin vyzkoušet, je následující odkaz pro vás jako stvořený…